MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Wednesday 26 May 2010

Pengadil Pertama Malaysia Yang Bermain di World Cup.

Subkhiddin Mohd Salleh telah bersedia untuk pergi ke South Africa pada selasa ini untuk menjadi salah satu Pengadil untuk 2010 FIfa World Cup. Subkhiddin adalah Pengadil pertama di Malaysia untuk jadi Pengadil untuk World Cup.

Sebelum ini ada pengadil Malaysia pergi ke World Cup, tapi mereka hanya jadi assistant referi. Ia adalah Allahyarham Kapten Abdul Halim Hamid yang jadi assistant di World Cup 1998 di France. Manakala lagi satu adalah Mat Lazim Awang Hamat yang jadi assistant di World Cup 2002 di Japan dan Korea Republic.

Subkhiddin terkejut dan gementar apabila mendapat berita ini, tapi dia akan cuba terbaik dia.

“Saya tidak akan mensia-siakan peluang dan penghormatan ini. Walaupun cabaran berat kerana menjadi tumpuan dunia tetapi saya harap rakyat terus mendoakan kecemerlangan saya demi mengharumkan nama negara,”

“Sebenarnya, saya berharap menjadi pengadil pada Piala Dunia 2006 tetapi bukan rezeki saya walaupun saya sudah memasuki peringkat akhir pemilihan. Bagaimanapun, saya tetap bersyukur kerana terpilih kali ini,”

Pengadil kelahiran Bagan Ajam, Pulau Pinang itu bagaimanapun enggan bercerita panjang mengenai pemilihannya kerana terikat kepada syarat yang ditetapkan oleh Fifa. Kata Subkhiddin.

No comments:

Post a Comment