MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Wednesday 20 October 2010

Malaysian Future Match



Malaysia nanti ada 3 tournament yang Malaysia akan bertanding. Perlawanan Malaysia sebelum ini adalah Eximbank Cup, yang Malaysia ada 2 Kalah dan satu Seri. Ranking terbaru Malaysia adalah 149. Ranking Indonesia, Vietnam, Singapore, Thailand dan Myanmar lagi tinggi dari Malaysia. Tournament yang Malaysia akan bertanding adalah:

2010 Asian Games
2010 AFF Suzuki Cup
2012 AFC Men's Pre-Olympic Tournament.

=== Squad ===
Malaysia akan guna pemain bawah umur 23, dan 3 pemain senior. K. Rajagobal telah pilih 9 pemain senior, K. Rajagobal akan pilih 3 pemain senior dalam 9 pemain senior itu. K. Rajagobal kemungkinan akan pilih 3 pemain senior selepas training atau friendly match (yang FAM beritau mereka akan organize banyak perlawanan friendly untuk Malaysia). Pemain senior mereka adalah Sharbinee, Farizal, Norshahrul Idlan Talaha, S. Kunanlan, Azmi Muslim, Amirulhadi Zainal, Ashaari, Safee Sali, dan former captain Malaysia, Norhafiz Zamani Misbah. Squad lain-lain pemain bawah 23. K. Rajagobal akan pilih banyak pemain Harimau Muda A, Malaysia ada 9 pemain yang dari Harimau Muda A.


=== 2010 Asian Games ===



Malaysia telah diletak dengan group A dengan Host Asian Games, China PR. Sementara itu Japan dan Kyrgyzstan diletak sama group dengan Malaysia. China PR dan Japan team yang terpaling kuat di group A manakala Kyrgyzstan team yang terpaling lemah dalam group A. Malaysia boleh menang lawan dengan Kyrgyzstan, Tapi China PR dengan Japan susah sikit untuk menang sebab mereka ada team yang kuat. Tapi Malaysia will try their best untuk menang.


=== 2010 AFF Suzuki Cup ===



Malaysia dalam group A dengan Thailand, Indonesia dengan pemenang qualifiers. Dalam Qualifiers saya rasa Laos atau Cambodia akan qualified sebab mereka yang selalu qualified di tournament qualifiers. Malaysia akan lawan dengan Indonesia dalam perlawanan pertama mereka, selepas itu dengan Thailand dan akhirnye, pemenang Qualifiers. Malaysia mesti menang 2 perlawanan untuk qualify Knock out stage. Kalau Malaysia Qualify, Malaysia akan lawan dengan pemenang atau runner up Group B.

=== 2012 AFC Men's Pre-Olympic Tournament ===



Malaysia diletak dengan Pakistan. Pakistan adalah salah satu team yang lemah. Malaysia pernah lawan dengan Pakistan sebelum ini, Malaysia menang 4-1 pada tarikh October 10, 2008 di Stadium National, Bukit Jalil. Malaysia mesti menang dengan Pakistan, kalau Malaysia kalah, memang terkejut kalau Malaysia kalah. First leg perlawanan ini akan main di Malaysia (Mereka kemungkinan akan main di National Stadium, Bukit Jalil) Sementara second leg akan dimain di Pakistan.

No comments:

Post a Comment