MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Wednesday 26 January 2011

Logo Baru Liga Super Malaysia Dan Liga Perdana Malaysia

Football Association of Malaysia (FAM) melancharkan logo terbaru Liga Super Malaysia dan Liga Perdana Malaysia.

Selepas kemenangan Malaysia di 2010 AFF Suzuki Cup, FAM mahu bermula balik dan mahu mula dengan era terbaru Malaysia selepas ke
menangan Malaysia di Piala AFF. FAM membuat plan logo terbaru, plan ini adalah salah satu plan dalam project untuk membawa MSL ke era baru.

Logo itu akan mengantikan logo sebelum. Logo ini dilancharkan pada 26th January 2011 pada hari Rabu. Kalau kamu nak Maklumat terkini, pergi ke website official FAM di www.fam.org.my.

_____________________________________________

Liga Super Malaysia 2011 :

Logo Liga Super Malaysia terbaru ini feature kan Harimau. Harimau adalah telah menjadi lambang Malaysia, lambang FAM dan Harimau
adalah national symbol Malaysia. Colour logo ini adalah colour2 Jalur Gemilang. Colour Jalur Gemilang adalah merah, putih, biru dan kuning. Putih digantikan dengan kelabu selepas warna putih menunjukkan kosong atas warnanye. Logo ini menunjukkan kekuatan dengan Harimau dan semangat dengan warna2 Jalur Gemilang (Walaupun Kelabu gantikan Putih)

____________________________________

Liga Perdana Malaysia 2011 :
Features Logo liga Perdana sama dengan Liga Super punya logo. Tapi logo ini tidak ada Harimau. Warna ini sama dengan Liga Super, logo ini ada warna2 Jalur Gemilang. Logo ini menunjukkan Jalur Gemilang membalut Bola Sepak Malaysia. Itu menunjuk Bola Sepak disayangi dan disokong oleh Malaysia dan rakyat2 Malaysia.

_____________________________________________

Terima kasih kepada kawan saya yang expert dalam logo2. Semua credit akan pergi ke dia. Saya hanya tulis article ini.


No comments:

Post a Comment