MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Saturday 19 June 2010

National side’s friendly game with Turks ends in a brawl

National side’s friendly game with Turks ends in a brawl

Petaling Jaya: Apa yang seharusnya menjadi perlawanan persahabatan ternyata menjadi pergaduhan ketika pasukan bola sepak kebangsaan bermain Seleksi di Antalya Turki pada hari Khamis.

Pasukan pengurus Datuk Redzuan Sheikh Ahmad ketika dihubungi di Antalya disahkan Petaling Jaya: Apa yang seharusnya menjadi perlawanan persahabatan ternyata menjadi pergaduhan ketika pasukan bola sepak kebangsaan bermain Seleksi di Antalya Turki pada hari Khamis.

Pasukan pengurus Datuk Redzuan Sheikh Ahmad ketika dihubungi di Antalya disahkan bahawa ada sebuah insiden buruk selama pertandingan, yang mengakibatkan perlawanan yang disebut mati selepas 47 minit bermain dengan Malaysia memimpin 1-0.

"Itu salah faham dan keluar dari tangan ... jadi dengan kepentingan terbaik daripada kedua-dua belah pihak bahawa kami memutuskan untuk membatalkan perlawanan, "kata Redzuan.

Dia mengatakan insiden itu dipicu setelah kapten Seleksi Turki telah pergi untuk mengatasi liar selepas Malaysia memimpin. Redzuan Perkataan kapten pasukan kebangsaan Mohd Aidil Zafuan sudah menyarankan lawannya untuk mendinginkan tetapi kapten Seleksi Turki membalas dan ingin menyerang Aidil.

"Kapten Turki Seleksi tidak mengerti apa yang dikatakan Aidil tapi dia dibebankan padanya sebelum orang lain turun tangan untuk memisahkan kedua-dua pemain. Seleksi Kapten Turki lalu menendang saudara kembarnya Mohd Zaquan berfikir itu adalah Aidil.

"Hal ini membuat hal-hal terburuk sebagai pemain kedua-dua pasukan berusaha untuk mendinginkan Pemilihan kapten Turki agresif, yang bahkan cuba untuk pergi setelah kapten Malaysia dalam ruangan tukar. Kurasa lawan kita kehilangan sejuk selepas Malaysia memimpin, "kata Redzuan.

Namun, ia mengatakan pemain Malaysia tidak terluka dalam insiden itu.

Pasukan bola bersiap untuk Asian Games di Guangzhou pada bulan November. Mereka seharusnya bermain tiga perlawanan pemanasan di Antalya dan dijadualkan akan bermain lain Seleksi Turki hari ini. Mereka memenangi hangat-up perlawanan pertama 3-1 melawan Turki Seleksi terdiri daripada pemain dari pasukan divisi atas.

Sumber : Harimau Malaya Forum.

No comments:

Post a Comment