MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Tuesday 30 November 2010

Tiada Pressure Untuk Malaysia

Gambar : Squad Malaysia traing di Jakarta, Indonesia.


Squad Malaysia mungkin telah berakhir emas panjang mereka kekeringan pingat di Sukan Olimpik Asia Tenggara tahun lalu, namun pengurus pasukan Malaysia Datuk Subahan Kamal berkeras bahawa pemainnya tidak akan berada di bawah tekanan untuk meniru bahawa prestasi dalam tahun ini AFF Suzuki Cup.

Malaysia belum mencapai final perlawanan bola sepak utama antarabangsa kawasan Asean sejak finishing runner-up ke Thailand dalam perlawanan perdana di Singapura pada tahun 1996.

Tetapi sementara Subahan sangat ingin melihat harimau menangkap tajuk yang sukar difahami, ia mengakui bahawa hal itu mungkin terlalu awal untuk sisi muda untuk menamatkan jangka panjang mereka sia-sia dalam pertandingan.

"Kami sedang dalam proses membina pasukan yang kuat dan konsisten untuk masa depan jadi saya tidak mahu memberikan tekanan apapun pada pasukan untuk tahun ini AFF Suzuki Cup," kata Subahan, naib presiden Persatuan Bola sepak Malaysia,untuk www.affsuzukicup.com.

"Kami mengambil hal-hal satu langkah pada satu masa. Sebahagian besar pemain kami di sini adalah sekitar 19 atau 20 tahun dan mereka perlu untuk mendapatkan pengalaman melalui bermain di Asian Games dan Piala AFF Suzuki Target kami adalah. Untuk mengekalkan kami emas SEA Games berikutnya tahun dan untuk memenangi Piala AFF Suzuki dalam masa dua tahun.

"Tentu saja kami ingin melakukannya dengan baik tahun ini, tapi kita harus praktikal Hal ini tidak akan mudah kerana kita berada dalam kumpulan tangguh dengan Indonesia dan Thailand walaupun kami akan memberikan yang baik pergi .."

Fokus pada pemuda terlihat dalam skuad pelatih K. Rajagopal s 'dengan enam pemain dipetik dari Harimau Muda A sisi pemuda nasional. Dua pertiga dari skuad akhir 22-orang-nya juga di sisi yang bertanding di Asian Games baru-baru ini di Guangzhou.

Rajagopal walau telah bersaing dengan ruam kecederaan yang telah mengesampingkan sejumlah pemain termasuk tiga - bek Norhafiz Zamani Misbah dan penyerang S. Chanturu dan Ahmad Fakri Saarani - kami bermain di asiad.

Untuk membantu plug jurang, bek Razman Roslan dan veteran striker Amri Yahyah telah diberikan terlambat ingat untuk kempen Piala AFF Suzuki, yang bermula esok ketika Malaysia host wajah Indonesia di Kumpulan A permulaan mereka di Stadium Gelora Bungkarno.

"Kita punya cukup banyak kecederaan dan kami sudah kehilangan sekitar lapan pemain reguler kami," jelas Subahan.

"Tapi kita masih mempunyai cukup sisi yang layak dengan sejumlah pemain muda dari kami skuad Harimau Muda serta pemain senior seperti Amri Yahyah dan Razman Roslan Ini. Campuran baik junior dan senior.

"Hal utama bagi pasukan di sini adalah untuk anak muda untuk cuba mendapatkan pengalaman yang mereka perlukan. Tentu saja para pemain akan memberikan yang pergi dan akan cuba untuk memenangi perlawanan mereka dan mencapai semifinal, tapi itu akan menjadi bonus.

"Tapi pada akhir hari, para pemain akan berada di bawah ada tekanan untuk mendapatkan keputusan di sini. Kami tidak menetapkan sasaran untuk mereka tetapi kami mengharapkan mereka untuk bermain dengan baik dan menunjukkan peningkatan. Kami ingin bagi mereka untuk melakukannya dengan baik di sini tapikita harus lihat bagaimana kelanjutannya. "

Malaysia skuad
Keeper: Khairul Fahmi Che Mat (Kelantan), Allawee Sharbinee (Terengganu)

Pembela: Abu Sabre (Kedah), Faizal Mohamad (Muda Harimau), Asraruddin Putra (Selangor), Razman Roslan (Selangor), Kharil Helmi (Kedah), Mahalli Jasuli (Muda Harimau), Muslim Ahmad (Muda Harimau), shas Mohd Fadhli (Muda Harimau)

Pemain tengah: Safiq Raman (Selangor), Rohidan Amar (Perlis), Muhymen Khyril (Kedah), K. Gurusamy (Harimau Muda), S. Kunanlan (Negri Sembilan), Amri Yahyah (Selangor), Abu Bakar Faizal (Kedah), Mohd Amirulhadi Zainal (Selangor)

Ke depan: Idlan Norshahrul (Kelantan), Safee Sali (Selangor), Mohd Ashaari Samsuddin (Terengganu), Izzaq Faris Ramli (Muda Harimau)

1 comment:

  1. Walaupun ulasan agak keindonesian tapi tak mengapa..Sejak dua tiga hari ni, kenyataan yg keluar dimedia macam dah mengalah awal..pendedahan, target 2 tahun lagi,byk kecederaan..kalau mcm ni metaliti payah nk pergi jauh..kita harus realistik, TP kita mesti ada keyakinan yg tinggi!(bukan terlebih yakin)...lawan perlu dihormati tp bukan smpai kita takut!! ayuh MALAYSIA BOLEH!!!!

    http://tengkusidek.blogspot.com

    ReplyDelete