MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Saturday 18 December 2010

Malaysia 0 vs 0 Vietnam


Kemenangan Malaysia dengan Vietnam




HANOI (18 Disember 2010) -Malaysia membuat final Piala AFF Suzuki 2010 ketika mereka mengadakan juara bertahan Vietnam untuk seri tanpa gol di leg kedua semi final di sini malam ini di Stadium Nasional My Dinh.

Dengan jalan buntu tersebut, Malaysia membuat akhir dari kejohanan dua tahunan untuk pertama kalinya dalam 14 tahun selepas keunggulan 2-0 mereka di Kuala Lumpur yang menetapkan bahagian mereka pada agregat 2-0.

Pelatih kepala Malaysia K. Rajagobal berkata selepas bahawa bola sepak malam ini mungkin tidak menghibur tetapi mereka benar-benar layak hasilnya.

"Saya tidak boleh mendedahkan apa yang saya rasakan saat ini. Pemain menunjukkan 'harimau' yang nyata harimau Malaysia. Kami tahu bahawa itu akan menjadi perlawanan yang sukar tetapi kami yakin dan kami disiplin dalam pertahanan dengan para pemain bermain dengan Arahan, "kata Rajagobal.

"The 15 hingga 20 minit pertama sangat penting kerana kami tahu bahawa jika kita mengakui tujuan maka akan menyebabkan masalah bagi kami. Tapi pertahanan dua adalah baik dan mengingati bahawa mereka hanya di bawah 21 tahun, itu berbicara kelantangan masa depan mereka.

"Saya katakan kepada mereka malam ini, kita harus bermain tunggal dan sementara itu mungkin kelihatan ugli, kita hanya perlu membuat izin, tidak peduli apa. Kapten (Safiq Rahim) adalah seorang pemain ofensif tapi malam ini, ia diberitahu bahawa ia harus bermain lebih dalam yang dia lakukan. "

Tanggung jawab selalu akan berada di Vietnam dan di depan orang-out menjual 40.000, pasukan tuan rumah tidak membuang-buang masa di maju dari peluit pertama wasit dari Korea Selatan Kim Sang-woo.

Kembalinya Nguyen Trong Hoang memberikan lebih banyak menggigit di sayap kiri kerana ia membuat leftback Malaysia Mohd Asraruddin Putra Omar waktu kerja ganda dalam memastikan bahawa salib tidak dibuat ke tempat Malaysia.

Dalam menembak, kesembilan Trong Hoang melalui lautan kaki tapi tidak ada pengambil di tiang jauh.

Hampir satu minit kemudian, tragedi melanda sisi Vietnam Phan Van Tai ketika Em harus digotong dengan lengan yang patah dipercayai selepas pertengkaran dengan Malaysia's Mohd Safee Sali.

Phan Van dengan cepat digantikan oleh Le Tan Tai.
Laman untuk Tan Tai tidak mengganggu ofensif Vietnam bermain menembak dua nya dalam sepuluh minit berikutnya melihat Malaysia Kustodian Khairul Fahmi Che Mat naik ke kesempatan.

Malaysia-satunya kesempatan di babak pertama adalah tembakan melingkar dari Norshahrul Idlan Talaha yang nyaris tegak itu.

Vietnam tidak membiarkan di tekanan pada babak kedua tetapi mereka hanya tidak bisa menemukan jalan masa lalu Khairul ketika ia berdiri tegas untuk menggagalkan hometers.

Pada minit ke-62 bermain, Vietnam seharusnya pergi ke depan namun dari sebuah salib dari Pham Thanh Luong, yang kurus Nguyen Viet Thang hanya boleh kepala bola ke jalan Khairul.

Dan hampir sepuluh minit kemudian, kekecewaan Vietnam itu selesai ketika Thanh Luong mengangkat kedua-dua kad kuning dalam permainan yang wasit Sang-woo punya banyak pilihan tapi untuk menghantar keluar daripada permainan untuk yang baik.

Pada tahap penutupan Malaysia mempunyai peluang terbaik dari permainan tetapi selepas melanggar melalui usaha Safiq itu datang dari kiper Vietnam Duong Hong Son gantinya.

Malaysia akan bertanding sama ada Vietnam atau Philippines. Malaysia akan main di National Stadium, Bukit Jalil di 26 December dan Malaysia akan main away di 29 December.

Malaysia Boleh!!!!!!!!!!

4 comments:

  1. tahniah Malaysia!! hati-hati main bola jangan sampai cedera - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak

    ReplyDelete
  2. just nak tanya, page ni utk bola sepak Malaysia..tp kenapa ayat2 nya ber 'slang' indoguay?..anyway, MALAYSIA BOLEh

    http://tenkgusidek.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. MALAYSIA USING LASER TO INTERFERE INDONESIAN GOALKEEPER IN AFF CUP FINAL MATCH LEG 1 AT BUKIT JALIL STADIUM. IT'S ALSO HAPPEN IN FIRST LEG SEMI FINAL MATCH IN BUKIT JALIL STADIUM WHEN MALAYSIA AGAINST VIETNAM. IT IS VERY UNFAIR BITCH ACTION FROM MALAYSIA SUPPORTERS....!

    ReplyDelete
  4. pening aku baca... gi sekolah balik dapatkan A utk Bahasa Malaysia... keeper kami pun kene laser juga di bungKarno tp tidak jadi sore loser..
    http://www.facebook.com/home.php#!/myjahanam/posts/170734679630292?notif_t=share_reply

    bongok punye mat indon..

    ReplyDelete