MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Tuesday 7 December 2010

Malaysia 5 vs 1 Laos

Palembang: Dua gol dari Amri Yahyah menghantar Malaysia ke perjalanan mereka atas 5-1 kemenangan atas Laos di perlawanan terakhir mereka didalam group A , dengan kemenangan pasukan K. Rajagopal, squad Malaysia berjaya memasuki Semi final.

Menang menandakan perubahan haluan dramatik bagi pasukan Malaysia yang menang perlawanan pembukaan mereka terhadap host perlawanan kumpulan Indonesia sebelum menggambar dengan Thailand tiga hari kemudian.

Kemenangan atas Laos ditambah dengan kerugian Thailand di tangan Indonesia di Jakarta bererti Malaysia total empat mata sudah cukup untuk membawa mereka ke dalam empat terakhir, di mana mereka akan bertemu pemenang Kumpulan B.

Tindakan itu tebal dan cepat di bursa pembukaan, dengan Malaysia yang memimpin hanya dengan empat minit pada jam ketika Nohshahrul Idlan diukir membuka pertahanan Laos sebelum kliping bola ke tengah dan header sdiving Amri 'mencari belakang bersih.

Hanya empat minit kemudian walaupun, Laos sudah kembali dengan keperluan peringkat sebagai Lamnao Singto diberikan masa dan ruangan di tengah-tengah dengan pertahanan Malaysia untuk pulang dari lapan meter keluar.

Sebagai permainan menetap selepas seperti awal yang terik, itu Laos yang tampak semakin besar kemungkinan untuk menambah scoreline dengan Konekham Inthammavong dan Lamnao kedua dekat pergi.

Malaysia, bagaimanapun, menarik diri kembali ke permainan dan, lima minit sebelum akhir setengah, Amri mendorong pihaknya ke memimpin sebagai Safiq Rahman memainkan pertahanan Laos sebelum menyelinap bola hingga gelandang Selangor, yang melakukan kesalahan tidak dari berhampiran liputan.

Laos menolak mau kalah sebagai permainan dan memulakan kembali setelah turun minum, tujuh minit memasuki babak kedua Khampheng Sayavutthi mencoba peruntungannya dari dekat 35 meter dari tujuan, hanya untuk melihat drive drift kanan kakinya tak jauh dari sasaran.

Dengan cuaca yang mengambil giliran untuk buruk dan hujan deras, Malaysia meletakkan siang hari lebih antara mereka sendiri dan pasukan David Booth dengan hanya 17 minit lagi.

Sebagai Laos lelah, Amirulhadi Zainal dibebankan ke Kitsada Thongkhen usaha untuk membersihkan bola sebelum balap di pada tujuan dan slotting rumah usahanya.

Empat minit kemudian Malaysia membuat 4-1 dengan tembusan virtual ketiga, hanya waktu ini adalah Norshahrul yang memanfaatkan kesalahan Kitsada untuk mencetak gol prestasi secara keseluruhan layak.

Jauh di injury time yang dituntut Malaysia seperlima ketika bola entah bagaimana dilengkarkan ke pojok atas dari boot Kitsada, menyelesaikan hari bintang untuk para pemenang pingat emas SEA Games.

2 comments: