MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Sunday 6 February 2011

Safee Masuk Persib Bandung


Striker national Malaysia, Mohd Safee Mohd Sali telah officially memasuki club Indonesia, Persib Bandung.
Striker Malaysia ini telah confirm akan bertolak ke Bandung, Indonesia daripada S
elangor, Malaysia. Safee, yang berumur 27 tahun, memberitau yang perlawanan terakhir Safee dengan Selangor dalam perlawanan Selangor vs Kuala Lumpur di 12 February 2011. Selepas perlawanan itu, Safee akan bertolak ke Bandung.

Safee bercakap: “Everything will be clear on Monday when Selangor hold a press conference to announce my future. I’ve got my family’s consent about my next move,”

Official2 Persib Bandung telah berjumpa dengan official Selangor untuk berbinchang pasal Safee Sali. Official Persib telah berjumpa dengan Safee sejak kemenangan Malaysia di 2010 AFF Suzuki Cup.

Selangor telah release kan Safee daripada contract dia dengan Selangor yang habis November 2011. Persib telah membeli banyak foreign players seperti Brazilian Hilton Moreira dan Argentine Pablo Frances di dalam pasukan mereka dan dua Singaporeans, midfielder Shahril Ishak dan defender Baihakki Khaizan.

FAM telah memilih 3 pemain Malaysia untuk mengadakan trial dengan pasukan Division 2 J. League. Safee adalah salah satu yang terpilih, tapi Safee menolak tawaran itu untuk pergi ke Persib Bandung. Dia Memberitau yang pemain muda patut ambil tempat dia.

“Where the national team is concerned, there should be no problems but that is a matter between FAM and my club. As for the J-League trial, I believe at my age it would not make sense to go on an attachment,” Cakap Safee

“It would be better for a younger player to take my place.”

Buat masa sekarang, Dua lagi pemain Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat dan Norshahrul Idlan Talaha akan mengambil trial daripada club2 Division2 J. League.

Sumber daripada Aseanfootball.org

No comments:

Post a Comment