MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Monday 7 February 2011

Safee pergi ke Pelita Jaya



Striker negara Malaysia, Mohd Safee Mohd Sali officially dan betul2 kali ini akan pergi ke kelab Indonesian Super League, Pelita Jaya.

Kalau Safee dah complete kan transfer dia ke Pelita Jaya, Safee akan jadi pemain pertama Malaysia ya
ng bermain di Indonesian Super League.

Sebelum ini, Safee memberitau press dan official Aseanfootball.org pasal perpindahan safee ke Persib Bandung (See: http://mnftfc.blogspot.com/2011/02/safee-masuk-persib-bandung.html)

Tapi dalam official press release Safee dengan Selangor FA, Selangor memberitau yang Safee memilih untuk pergi ke Pelita Jaya pa
da masa terakhir. Safee akan pergi ke West Java, Indonesia untuk contract satu tahun dengan Pelita Jaya.

Safee akan pergi ke Karawang, Indonesia untuk officially sign kan contract satu tahun Safee dengan Pelita Jaya di Valentine day iatu 14 February 2011. Safee akan memakai Jersey number 10.

“As I’ve said before, I’m looking for a new experience and I believe that signing for Pelita is the right move for me at this stage of my career,” Cakap Safee.
Rahim Soekasah, technical manager Pelita Jaya memberitau yang mereka sangat gembira dan puas hati dengan perpindahan Safee dari Selangor.

“In general, Pelita have a very young squad where we have only two players who are aged 25-years-old. But what we need is a striker, someone who can finish the chances that we have created,” Rahim Memberitau.

“We have agreed not to announce just how much we have paid for Safee. Too cheap and Safee will not come to Pelita while too much, then Safee will be seen as a mercenary.”

Sumber dari aseanfootball.org

No comments:

Post a Comment