MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Thursday 24 February 2011

U23 Malaysia 2 vs 0 U23 Pakistan

Wan Zaharul Nizam menjaringkan goal pertama Malaysia

Tahniah kepada pasukan bawah U23 Malaysia atas kemenangan dengan U23 Pakistan dengan jaringan 2-0 di dalam kelayakan Sukan Olympic 2012 pada tarikh February 23, 2011 di Shah Alam, Malaysia.

________________________________

Match Fact :

Type : 2012 AFC Men's Pre Olympic Preliminary Round
Stadium : Stadium Shah Alam
Location : Selangor, Malaysia
Attendance : 6, 596
Time : 21:00
Referee : Liu Kwok Man (Hong Kong)
Result : U23 Malaysia 2 vs 0 U23 Pakistan
Goalscorer : Malaysia = Wan Zaharul Nizam (4'), Mohd Irfan Fazail (45+4')

Line Ups :

U23 Malaysia Starting Line-up -1 Khairul Fahmi Bin Che Mat (C), 2 Mahali Bin Jasuli, 3 Mohd Affize Faisal Bin Mamat, 4 Mohd Fadhli Bin Shas, 7 Mohd Irfan Bin Fazail, 8 Wan Zaharul Nizam Bin Wan Zakaria (16 Wan Zack Haikal Bin Wan Nor 70'), 9 Ahmad Fakri Bin Saarani, 11 Gurusamy a/l Govandar Kandasamy, 14 Ahmad Shakir Bin Md Ali (6 Sivanesan a/l Shanmugam 51'), 15 Mohamad Muslim Bin Ahmad, 17 Mohamad Fandi Bin Othman (10 Muhammad Ferris Danial Bin Mat Nasir 83')

U23 Pakistan Starting Line-up - Yousof Ejaz Butt (Birkerod IF Skjold, Denmark), Amir Gul (NBP), Muhammad Omar (KESC), Manzoor Ahmed (WAPDA), Alamgir Khan (Police), Ahsan Ullah (PEL), Obaid Majeed (KPT), Ansar Abbas (Army), Faisal Iqbal (NBP), Syed Arif Hussain (WAPDA), Muhammad Tauseef (WAPDA), Muhammad Adil (KRL), Mahmood Khan (KRL), Irfan Khan (Bradford Park Avenue Association Football Club, England), Saddam Hussain (PIA), Fahad Ullah Khan (PTV), Jadeed Khan Pathan (WAPDA) CAP, Rizwan Asif (KRL), Kalim Ullah (KRL)

________________________________

Match Report:

Goal pertama Malaysia dilakukan oleh Wan Zaharul Nizam di minit 4. Selepas cubaan Malaysia di corner, boleh itu ditanduk luar daripada defender Pakistan dan Zaharul Nizam mengambil bola dan membawa bola ke arah goal, lebih dari 4 pemain Pakistan cuba menghalang tapi Zaharul Nizam berjaya volley kan bola ke arah kotak goal dan goalkeeper Pakistan tidak dapat menghentikan bola dari masukkan ke dalam.


Goal kedua dilakukan oleh Mohd Irfan Fazail di minit 45+4. Selepas bola itu dihantar jauh daripada salah satu pemain Malaysia dan sampai ke Wan Zack Haikal, dia cuba cross kan bola tapi di keluarkan oleh pemain Pakistan. Bola itu jatuh ke arah Irfan Fazail dan dia terus menyepakkan bola. Bola itu masuk ke kotak goal di bucu tiang goal. Goalkeeper Pakistan tidak mencuba untuk selamat kan bola dari pada masuk.


Perlawanan itu tamat dengan jaringan 2-0 kepada U23 Malaysia.


Highlights :

Goal2 Malaysia : http://www.youtube.com/watch?v=PriaQpeIUV0


Sumber dari MNFT FC©, Youtube dan Malaysia Football Dimos

No comments:

Post a Comment