MNFT FC

MNFT FC
Logo MNFT FC

Pages

Thursday 3 February 2011

Brendan Gan Sedia Main Untuk Malaysia


Sebelum ini, Indonesia bangga dengan pemain ''Import'' mereka yang dibawa untuk main ke team national Indonesia daripada coach Indonesia, Alfred Riedl yang berasal dari Austria. Pemain import mereka adalah Irfan Bachdim dari Holland dan Christian Gonzales asal dari Uruguay. Tapi kali ini, Malaysia sedia untuk membawa pemain pertama dari luar negara untuk main dengan Malaysia. Ia adalah Brendan Gan. Berikut FIFA, Brenden boleh 100% main untuk Malaysia.

Brenden Gan dilahir dan membesar di Australia. Ayah dia adalah Malaysian Chinese asal dari Negeri Sembilan, Malaysia. Ayah dia memindah ke Australia selepas dia khawin dengan warga Australia. Brenden Gan sekarang tengah main untuk current A League champions, Sydney FC. Dia berpakai jersey number 7. Brenden selesa untuk main di position Midfield. Dia boleh main tengah atau sayap.

Sebelum ini Brenden Gan tidak pernah nak main untuk Malaysia. Tapi dengan interview dengan surat khabar ''Sydney Morning Herald'', Brenden Gan memberi tau yang dia berminat untuk main dengan Malaysia. Selepas itu, saya menghantar dia Email kepada Brenden pasal sama ada dia nak main untuk Malaysia ke tak. Dia reply dengan :
'' Hey mate just in reply to your email.. I haven't eardrum from the FAM at the moment so I am not going yo take anything to se
riously yet.. My first commitment is Sydney FC and making it to the semis.. So until then it is fantastic to have your support and
also the other Malaysian fans of the Malaysia national team supporting me.. It has been good to hear from you and hopefully again soon.
Regards
Brendan
''
Ini menunjukkan yang dia mahu focus dengan Sydney FC sebelum dia nak focus untuk Malaysia. Selepas Sydney FC tidak berjaya qualify ke Semi final di season 2010-2011 A League, kemungkinan ini sebab dia nak main untuk Malaysia.
Baru2 ini Brenden interview dengan Astro Awani, dia cakap dia nak main untuk Malaysia. Ayah dia dan club Sydney FC support dia dan nak dia main juga Selepas interview ini, FAM memberitau yang FAM akan membenarkan dia main untuk Malaysia.


Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad memberitau yang FAM akan contact Sydney FC untuk dapat maklumat penuh dengan Brendan sebelum memanggil dia untuk main perlawanan international dan memakai baju Harimau Malaya.

Sumber dari Kosmo! Online, Sukan

Apa2 pun, Malaysia Boleh!!!!!!

1 comment:

  1. i dengar cakap saja, fam pun tak pangiil dia untuk pelawarnan persahabatan, fam buat sesuatu dgn cepat, tolong

    ReplyDelete